Thursday, December 1, 2011

cerita sempoi


satu dua bulan punya cerita.time tu aku masih sekolah lagi.hah! jangan pikir aku da abes sekolah k.aku baru fom 4 taun nie.maseh muda.muda ker?lu pikir la sendiri oke?kang bersoal jawab sorang2 tak siap pulak entry aku nie.apa dapat? dapat menambah keboringan korang yang baca pulak.

so, aku sambung cerita.pagi tuh kat sekolah cikgu bagi pengumuman pasal kokurikulum taun depan.lebih kurang pukol 10.oo lebih cemtuh.budak2 fom 4 gerak ke kantin n ada yang ke dewan.#aku lettew.hee.

sedang leka aku tengok keadaan dalam dewan tuh yang penuh dengan manusia.terasa tangan aku ditarik.haha.nie bukan segmen wakenabeb! oke.membe aku nie tarik pegi daftar tok persatuan.sebab apa? kokurikulum tok taun depan memang limited edition.tak ramai bley masok.cube teka aku masuk persatuan apa?hahah.tak per.aku bagitau.

meja bulan sabit merah aku tuju.kawan aku nie memang tak menyempat.punya la panjang barisan tuh.sesuke hati dia jer tercegat kat depan.then, buat muka taik kat situ.mentang2 paling senior.tak pasal2 ngan aku sekali orang pandang kerek.oke! aku pon buat muke taik lepas tu --'

dah la tuh.masa tenga daftar ada sorang mamat fom 4 gak dok tenung aku macam nak telan. dalam ati aku da cakap "apa pasal mamat nie.nak ngorat aku tak paya ar buat muka comel cam tu" .

"tergugat iman aku woi"

*******************

kletak kletak kletak

destinasi seterusnya yang di tuju.tempat daftar permainan.hahah.yang nie aku macam nak gelak bile ingat.bukan macam da.memang gelak terkekek kekek.oke. fake! aku gelak sopan jer.hehe

berlarik-larik gak la kan.yelah...da kawan aku dok kelibut semacam.macam kena keja hantu.
sampai2 jer.mamat kat situ tenung aku.hah! lagi sorang nak buat aku tergugat iman.puii!pekejadahnya tu.sabo je ar...

sampai2 jer terus bagi ketas tok ditandatangan.mamat nie siap sound aku lagi.

"eh2 budak fom 4 ke nie?"sambil mata tak lepas2 dok tenung aku macam nak telan.

aku da terpinga2 ngan mamat nie.eh2 pahal mulut macam mintak kena cabut nie.aku terus pandang belakang cakap ngan membe

"eh aku nie tak macam budak fom 4 ker.?"oke.kawan aku tak bagi respon.dia dok la tenung sana tenung sini.hesy.segan sudah aku.cakap sesorang.

baru gerak setapak dua tapak.tengok ketas yang mamat tu tandatangan ketas tuh tok kelab bukan permainan.apakah?huh! nie kes mamat nie dok kenakan aku la nie.hah! gelak2 la.

*******************

nak dijadikan cerita la kan.mamat yang kenakan aku nie.sebenanye aku pena kritik dia dalam fb.aku cakap yang dia nie kedekut senyuman.muka krukk je 24 jam.tak pena nak senyum.sekali amek kau.aku pulak yang dia kenakan.aku pulak, boleh pulak lupa yang mamat tu aku chat kat fb.huh! apakah?

patutla masa daftar tuh dia siap ulang nama aku banyak kali.dia nak ingatkan aku la kot.tapi aku?boleh pulak tak ingat langsung.uhh!frusttttt.

*******************

nak sambung boleh...?hee :D

p/s:"cuti panjang sudah habis bro.." : Malik





4 comments:

私の名前はMrs Lanun Daratです。 said...

taktik nak ngorat tu..heehehe

sarah rashidi said...

hahah.tau dah.saje buat tak tau XD #perasan

~Annur said...

zaman form 4..mmg zaman tgh laku dek.. tetibe ramai je pulak jantan2 nak berbaik..

kenangan :)


Jom pi Blog AnnurSyuhadah

sarah rashidi said...

hahaha.err.kenangang2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...