Tuesday, December 13, 2011

hidup yang memeningkan


Kalau korang nak tau...perkara pertama yang buat aku pening setiap kali nak buat entry ialah ayat fes..huh! sampai berpoluh-poluh aku dok pikiak.haha.#perosak bahasa.watlek.huhu

aku paling suka buat story pasal tusyen.haha.kalau korang perasan la kan.hehe.oke! aku nak citer lagi.korang tak nak denga sudah.dok jauh-jauh.eh eh kalau dok jauh2 camne nak kuar daripada blog aku kan.? --' #pedulikan.

macam biasa hari sabtu baru2 ni aku pegi tusyen pukol 9.30.sampai2 jer..pegi kaunter dulu.tengok jadual takot salah masuk kelas macam hari tuh.keh keh keh.wat segan jer sampai nak sorok muka kat ne pon tak tau.APTB(apa pon tak bley~ hehe)

bila hati da yakin.aku pon masuk kelas.ewah! masuk2 jer aku tengok student nye pelik2.apa la masalah si sarah ni lagi kan?HAHA.suka buat masalah sendiri.#sedih --'

bila da tengok tuh.kaki aku ni p0n bergerak sendiri tok keluar.belom sempat keluar ada sorang aweks ni masuk.kemudian dia tanya aku

"Kenapa? takut salah kelas erk.?"

aku dah.err...segan la bhaii.hua hua hua.lepas tu aweks tuh masuk.aku pon menonong la masuk sekali.dok sebelah dia pulak.#gaya macam dok sebelah laki je xcitednya.dusshhh! XD

then, kitorang sempat berkenal2 pulak lepas tu.padahal da sebulan lebih tusyen.apa kes.? ini namanya kes segan tak bertempat.kan kan kan.? apa daa~

lepas beberapa minit kelas mula.teacher macam biasa soal student.And macam biasa gak...aku ni suka malukan diri sendiri.waa waa waa~ malu lagi...atoto.kenapa la ngan aku ni kan?HAHA

"sarah! kamu nak pilih yang mana? no 1 atau 2"

macam biasa aku tunjuk muka blur dan macam biasa gak.teacher tu dok sengih2 pandang2 aku.huh! apa kes? suka betol kena kan aku.aku pon jawabla...

"err...no 1 "jawapan aku agak perlahan
"apa dia?saya tak denga.no 2 ye?"sambil mata tak lepas pandang aku
"hah?err...ha'ah no 2"aku dah stat bengong
"no 1 ke 2 sarah?"dah stat bengang ngan kebengongan aku.HAHA.#nasib
"no 2 lah" berkat usaha kawan sebelah aku.aku pon jawab kamain yakin.ewah!
"aiyoo.ini budakkan kejap no 1 kejap no 2"sambil geleng2 kepala n gelak2

lepas tuh satu kelas gelak.demm! aku dah tak mampu nak pandang sape2.apa lagi...aku pon menggunakan strategi aku iaitu buat muka taik je la kan.kalau korang nak tiru pon bley.HAHA
--'

********************

habis je kelas fom 4 kelas fom 5 pulak stat.dan macam biasa...aku kan murid faveret.asyik aku je la kena soal. dan macam biasa jugak aku buat muka taik bile aku nak jawab.kah kah kah.agaknya sebab tu lah teacher hafal nama aku.huh!sabo je la.sendiri yang buat hal.

bila habis sesi mengajar.teacher keluar kejap.aku pon buat la keja yang agak menimbun.tetibe ada someone panggil aku.aku dah pelik.eh2 sape pulak yang panggil nama aku ni.sebab setau aku lah.aku sorang je student dari skola aku yang tusyen kat situ.

lepas tuh aku buat derkk jer...sampai la rasa simpati aku pada si pemanggil.aku pon toleh la..
toleh2 ada beberapa budak laki yang pandang aku.hah! dalam hati aku da cakap2.sape pulak ni.tak macam budak skola aku langsung.pastu sorang laki ni cakap.

"sarah! tolong amikkan buku kedatangan"

dalam hati aku da pelik semacam jer."macam mana la dorang ni tau nama aku"tetibe terlintas something kat otak aku "hah!aku kan murid peberet...selalu kena soal.so tak de yang pelik kot"
dussh!! #perasan. --'

masa buku kedatangan tu nak di bagi balik.budak laki tuh past kat cina depan dorang.cina lelaki 

aku memang tak pandang langsung la kan.malas nak layan orang macam ni.lepas tu boleh lagi gelak2 ngan awek dia kat sebelah.huh! pk aku suka la.las2 dia tolak bahu aku guna buku kedatangan tuh.dussh!.tapi bila di pk2 balik.hmm malas nak layan.amik buku tu pandang depan.sudah! selesai masalah.cool kan?hehe

********************

habis je tusyen.aku pegi CP jap.masa aku nak pegi tuh.kebetulan ada sorang mamat nie.dia satu kelas ngan aku.dia pon nak pegi gak.sambil dia jalan sambil pandang belakang.dalam hati aku da merepek2 da cakap pasal mamat nie.aku jalan ckit dia pandang.eh2 pekena dia nie.las2 aku pegi tempat lain.haih! malas la kalau orang perasan aku ikut dia.hmm.pahape tah kan. watlek suda

sape rasa hidup dia pon memeningkan?haha.jom la berkongsi cerita ngan aku...heeehheeh





2 comments:

mohdhazlan Dreadlock said...

hidup mmg pening klu kita asyik fikir kepeningn nya ..wat ilek suda :)

ara said...

hahaha.betol3.watlek suda :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...