Monday, January 28, 2013

Fes tyme!!! takutnya...


wow! wow! wow! Hanya perkataan tu je yang boleh aku gambarkan perasaan aku yang baru belajar bawak kereta. Macam2 perasaan bercampur menjadi satu.ewah! hahaa..hmm.perasaan suka, excited, tension, penat, takot..haaa kan banyak betol perasaan tuh. Kan kan kan? XD

aku citer daripada awal lah kan pengalam pertama aku.oke! kalau tak suka korang boleh angkat kaki.eh eh! bukan kaki tapi tekan butang pangkah. Sebarang keboringan amat dikesali..hope korang tak boringla.hee

oke.mula2 aku da standby dekat depan rumah aku tunggu abang driver amik.Eh! suka suka je panggil abang driver kan?tak pe abang tuh bukan baca blog aku pon.Tunggu punya tunggu punya tunggu dari jam 9.00 pagi sampai ke jam 9.30 tak sampai sampai.haih..asap berkepul-kepul da mula keluar dari telinga aku.Tetiba perut aku pulak buat hal.adoi...time ni lah kan dia memang suka betol buat hal. Korang pon mesti ada yang pernah alami kan? perasaan excited yang sampai nak membuang.

tunggu punya tunggu..aku pon call pak cik owner drive.dia pon bagi la nombor tepon abang driver aku.Aku pon call..sekali lagu caller ring tone dy lagu lama daa.aku pon b'fikir sejenak. "hmm.mesti abang driver aku ni orang yang agak berusia" sesuka hati je aku menilai.sekali dia tak angkat daa.Call lagi n lagi..baru dia angkat. abang tu cakap dia tengah on the way.

tunggu punya tunggu..haih! berapa banyak tunggu daa..dari jam 9.40 sampai 10.30..baru abang driver sampai.dalam hati aku da cakap "jauhnya la rumah dia ke sini".tup tap tup tap! sampai la ke tempat belajar kereta.perasaan exciteds bercampur dengan perasaan mengantuk bila denga abang driver bagi ceramah pasal peraturan bawak kereta.Aku sendiri tak tau sama ada aku paham ke atau tak paham.haih! lantak pi la...dalam hati ni da bercakap lagi.."hmm..bila la nak belajar bawak kereta ni..mata ni da mengantuk da denga abang driver bebel ni...hmm"

jam 10.50 abang driver tuh suruh aku bawak.huhh!! Kaki aku da menggeletar.hape hape tah kan?tadi excited sangat.padan muka!! tempat duduk da bertukar, peluh da mula keluar...semua benda da jadi tak betul.padan muka aku..tadi tak sabar sangat kan???hahh!

oke oke! mula2 betulkan tempat duduk.."err..bawah ni kan?" abang driver pon mengiyakan.Oke.next,tengok cermin then bla bla bla...sampai la ke saat yang genting.iaitu gerakkan kereta.haihh! takutnya..mula2 tekan clutch tuka daripada gear bebas ke gear 1. Oke senang! then tuka handbrake.jap jap jap! korang tau tak aku kena tarik handbrake guna dua tangan. lemah sungguh aku ni.Siap kena perli lagi dengan abang driver "lepas ni balik rumah angkat pasu hari hari ye..rumah ada pasukan?" hah! kena sebijik kau.Aku pon senyum jee.baik betol kan? hahahaa..sangatlah

dari mula aku gerakkan kereta sampai la kereta berhenti..abang driver kat sebelah ni dok la pot pet pot pet! haih! dia cakap senangla.Tau la da pro.mula2 belaja pon mesti dia macam ni jugak. tak kan la terus pandai.betol tak??? hmm.kata2 tuh hanya bermain main dalam hati aku je.Kang sekali aku cakap mau tak nya si abang driver ni tak nak ajar aku lagi.keh keh keh....

tetibe...sedar tak sedar aku bawak kereta kat atas jalan raya besar..err.masa tuh seriously aku cuak giler.dengan kereta yang banyak...dah la fes tyme bawak kereta. Korang paham tak perasaan takut aku tuh.haih! lepas tuh bawak atas flyover bridge yang sangat sempit dan tinggi dan menakutkan --' 


lebih kurang macam kat gemba ni la flyover nya.Dah la fes tyme dengan kaki yang masih terketar-ketar dan tangan yang sejuk dan berpeluh peluh.haih! banyak betul DAN.Next..bawak punya bawak kana lalu tol pulak.hadoi.abang driver ni memang nak buat aku dapat penyakit takut plus cuak. huhhhh!


selamat la..tak banyak kereta.Kalau tak elak aku jadi gelabah je.boleh dikatakan aku lalu 2 flyover dan dua tol.baru abang driver tuh nak bawak.Bile nak tuka je tempat duduk tuh.hati aku cakap "huh! selamat". Kaki aku yang berjalan keluar nak pegi tempat penumpang tuh..huh! menggeletar giler weyh.Rasa macam nak tercabut segala urat sendi semua segala bagai.terok kan?Abang tol tuh pon sempat senyum kat aku.sebab lama sangat aku nak gerak dari situ n aku boleh berhenti jauh dari tempat amik tiket.hehehee..malu ouh.

itulah pengalaman fes tyme aku.semuanya fes tyme...n abang driver sempat cakap masa aku bawak "awak sebenarnya boleh bawak..cuma takut takut n teragak agak sangat.oke! Kembang kejap..kejap je..lepas tuh kena sambung bebel --'

XOXO
  ara

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...